16 Ekim 2018 Salı

Fince Öğrenmeye Başlarken

İyi günler.

Bir süredir Finlandiya'da yaşayan ve Fince öğrenen bir insan olarak, özellikle Fince öğrenirken karşılaştığım zorlukların başka insanların vaktini almaması için bu blogu açmış bulunuyorum. Yazılar Fince öğrenme konusunda olacak, eğer talep gelirse Finlandiya'da yaşamaya dair de yardımcı yazılar ekleyebilirim.

İyi düzeyde İngilizce, orta düzeyde Fince biliyorum. Dilleri öğrenirken daha önceden bildiğim dilde açıklamasını dinleyerek öğrendim. Mesleğim gereği de Türkçe dil bilgisi konularına çoğunlukla hakimim. Yani bir dil Türkçe kullanılarak nasıl öğretilir nasıl karşılaştırma ve benzeştirme yapılır fikrim var. Yazılarımın herkese hitap edemeyeceğinin farkındayım. Daha önce hiçbir dil öğrenmemiş ve Türkçe dil bilgisi kuralları konusunda zayıfsanız derslerde vereceğim örnek karşılaştırmalar size anlamsız gelebilir. Bu normal bir durumdur çünkü anadilimizi öğrenirken sorgulamadan sadece taklit ederek konuşuyoruz ve kuralların içinde kendiliğinden dili öğrendiğimiz için asıl kuralın ne olduğu nerede hangi eki kullanacağımızı düşünmüyoruz. Bu durum Finler için de geçerlidir, eğer sıradan bir Fin'e bir dil bilgisi kuralının neden böyle olduğunu sorarsanız cevabı bilmiyorum ama böyle kullanılıyor olacaktır.

Derslerde yanlış yazdığım, yanlış bildiğim şeyler olabilir. Lütfen bunları bana iletiniz.

Her gün çalışarak, tekrar ederek ve en önemlisi konuşarak Finceyi öğrenebilirsiniz.

Dil Bilgisi 0. Ders: https://finceogren.blogspot.com/2018/10/fince-dilbilgisi-0-ders.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder